Page 15 - idealist katalog yüksek
P. 15

DOĞRU HEDEF



 BELİRLEMEK








 Yurtdışı eğitim için belirlenecek hedefler, öğrencinin kişisel, akademik
 ve profesyonel hedefleriyle, ekonomik durumuyla, sosyal ve kültürel

 ihtiyaçlarıyla uyumlu olmalıdır.




 Başarı, en basit tanımıyla, hedefe ulaşmaktır.  lara sahip olmadığı halde maddi imkanlarının
 Yurtdışında eğitime gitmeden önce gerçekçi,  ötesinde bir okulda eğitim almak istemek, ya
 açık ve ölçülebilir hedefler belirlemek gerekir.  da sırf arkadaşları gitti diye, sosyal ve kültürel

 ihtiyaçlarını karşılamaktan çok uzak bir şehir-
 Hedefler gerçekçi değilse, onlara ulaşılamaz.   de eğitim almayı düşünmek, veya yabancı dil
 Hedefler açık değilse, onlara ulaşılıp ulaşıla-  seviyesi başlangıç düzeyinde olmasına rağmen
 madığı bilinemez. Hedefler ölçülebilir değilse,   yurtdışında alacağı birkaç aylık eğitimle ileri
 onlara ne oranda ulaşılabildiği değerlendirile-  seviyeye geleceğini zannetmek öğrenci için
 mez. Hedefler sahiplenilip, içselleştirilmediği
 takdirde, öğrenci onlara ulaşmakta zorlanabi-  mutsuzlukla sonuçlanması kaçınılmaz hatalar-
 lir,  ulaşamayabilir,  ulaşabilse  dahi,  “başarılı”   dır.
 hissetmeyebilir. Bu nedenle, öğrencinin moti-
 ve olacağı, kendini adayacağı, gereken çaba-  Bu nedenle, yurtdışı eğitim için belirlenecek
 yı göstereceği, elindeki tüm imkanları onlara  hedefler kişiye özel olmalıdır. Başta öğrencinin
 ulaşmak için seferber edeceği hedeflerin belir-  kendisi olmak üzere, hedef belirleme süreci-
 lenmesi önemlidir.  ne, ailesi ve yurtdışı eğitim danışmanı mutla-
 ka dahil olmalı, hedefler üzerinde fikir birliği
 Yurtdışı eğitim için belirlenecek hedefler, öğ-  sağlanmalıdır, ancak, öğrencinin hedeflerine
 rencinin kişisel, akademik ve profesyonel he-  ulaşabilmesi, doğrudan o hedefleri sahiplenip,
 defleriyle, ekonomik durumuyla, sosyal ve   içselleştirmesine bağlı olduğundan, son söz
 kültürel ihtiyaçlarıyla uyumlu olmalıdır. Büyük   mutlaka öğrenciye bırakılmalıdır.
 resimde yeri olmayan hedefler, kendi içlerinde
 ne kadar gerçekçi, açık ve ölçülebilir olursa ol-
 sunlar, onlara ulaşılıp ulaşılamamasının önemi   İdealist Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı, gerçekçi,
 yoksa bir anlam ifade etmez, orta ve uzun va-  açık ve ölçülebilir hedeflerin belirlenme aşa-
 dede kişiyi mutlu etmez, vakit ve para kaybının  masında ve bu hedeflere ulaşma sürecinde da-
 ötesine geçemezler. Örneğin, yeterli kaynak-  ima öğrencilerinin yanındadır.








 14   I   İDEALİST YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANLIĞI                            İDEALİST YURTDIŞI EĞİTİM DANIŞMANLIĞI   I   15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20